Przemysł motoryzacyjny

Służąc branży motoryzacyjnej

Przemysł motoryzacyjny charakteryzuje się globalizacją i konsolidacją wszystkich segmentów tego sektora po stronie producentów OEM. Proces ten ma miejsce poczynając od samego dołu łańcucha dostaw, od produkcji poprzez magazynowanie opakowań plastikowych służących do przechowywania  aż do transportu produktów do użytkownika końcowego.

Producenci samochodów produkują coraz więcej pojazdów w krajach, w których są niskie koszty (Chiny, Europa Wschodnia) i podążają w kierunku konsolidacji konstrukcji samochodów. Niektórzy z nich koncentrują swoje środki finansowe na nowych opracowaniach po to, aby spełnić coraz ostrzejsze regulacje panujące w branży, tj. samochodach, które na końcu swojego okres użytkowania byłyby w pełni przetwarzalne, zapewniały niższe zużycie paliwa i byłyby przyjazne dla środowiska. Rozwijanie systemów do pakowania wykonanych z tworzywa sztucznego, takich jak skrzynki, tace i palety, pomaga w poprawie bezpieczeństwa i wydajności transportowania części na potrzeby tej branży. 

Główni uczestnicy rynku i ich dostawcy

Główni producenci w przemyśle samochodowym to producenci OEM tacy jak Ford, GM, grupa Peugeot, VW, Honda, Nissan, Renault i PSB. Obok producentów OEM funkcjonują główni producenci podzespołów, którzy są pierwszym ogniwem łańcucha dostaw- jak Lear, Johnson Controls, Bosch, Faurecia, Valeo i ZF Lemforder. Wszyscy oni odgrywają istotną rolę w montażu/projektowaniu pojazdu przy użyciu małych, pojedynczych elementów tworzących systemy modułowe, takie jak kompletny system siedzeń czy deska rozdzielcza z całą zainstalowaną instalacją elektryczną. Dostawcy to kolejne ogniwo w łańcuchu dostaw,  dostarczają mniejsze elementy dodawane do takiego modułu. Wszystkie te firmy w ramach systemu transportu opakowań dla usprawnienia procesu logistycznego potrzebują skrzynek magazynowych wykonanych z plastiku. 

Oszczędna produkcja i znaczenie łańcucha dostaw

Producenci części i podzespołów podążają w kierunku „parków dostawców” zlokalizowanych w pobliżu linii montażu pojazdów. To powoduje usprawnienie łańcucha dostaw i zmniejszenie zapasów w sposób zwany produkcją oszczędną (lean manufacturing). Wprowadzenie systemu dostawy części na zasadzie just-in-time spowodował przeobrażenia w tej branży, zwiększając znaczenie logistyki i przepływów materiałowych.


Dzisiaj większość podzespołów, które produkuje dostawca, jest dostarczanych sekwencyjnie na linię montażową konkretnego pojazdu (przykładowo pomalowane lusterka drzwiowe lub siedzenia w kolorze pasującym do pojazdu). Wydajne i zwrotne opakowania takie jak plastikowe skrzynki magazynowe umożliwiają dostawę w systemie just-in-time, a podzespoły trafiają na linię montażową w doskonałym stanie. Do 60% wartości wykonanego pojazdu to koszty dostawców części. Teraz w dużej mierze od łańcucha dostaw części zależy to, aby pojazd został dostarczony na czas, ponieważ niektórych części nie magazynuje się w fabryce samochodów. Plastikowe skrzynki magazynowe, choć są małe, odgrywają ważną rolę w tej branży i są istotne dla wyprodukowania gotowego pojazdu.

Skontaktuj się z nami

Biuro Handlowe
60-175 Poznań
ul. Hiacyntowa 13

biuro@mag-plast.pl

+48 665 64 64 64
+48 61 867 66 96

Lokalizacja

Wyszukaj na stronie